Logo
Contact
spacer
photo/thumb_86.jpg
geen vlees maar brood
Supermarkt schrapt vleesstunt
10-08-2010
C1000 past haar vleesbeleid aan als gevolg van de campagne van Wakker Dier tegen kiloknallers. Dit blijkt uit een naar de Volkskrant gelekte interne notitie.
Volgende week worden er geen twee vleesstunts gevoerd. In plaats hiervan komt er een broodaanbieding.

Wakker Dier maakt op de radio reclame voor concurrenten van de C1000. Gratis. De actiegroep wijst op diervriendelijk vlees in andere supermarkten. Wakker Dier wil dat C1000 het goede voorbeeld volgt en protesteert ook tegen de prijs van kiloknallers. Het vlees in de vitrine van de prijsvechters zou goedkoper zijn dan kattenvlees.
C1000 wijst er in een reactie op de eigen website op zelf ook biologisch vlees in de aanbieding te hebben. De prijs van het reguliere vlees zou zo laag zijn doordat de keten een eigen slagerij heeft. Er worden geen concessies gedaan op het moment dat het vlees in de aanbieding is. Ook wijst C1000 erop als een van de eerste supermarkten de paling uit de schappen te hebben gehaald.
‘Wij zijn natuurlijk niet blij met het feit dat wij nu neergezet worden als een supermarkt die dierenwelzijn niet belangrijk vindt. Uiteraard vinden wij dit wel belangrijk. Zo stoppen we versneld met verkoop van vers vlees van gecastreerde biggen.’
Wakker Dier gaat de komende weken door met acties tegen de kiloknallers, die volgens de actiegroep ‘grote hompen vlees tegen een absurd laag bedrag' verkopen om klanten naar de winkel te lokken.
spacer